بچه حزب اللهی

... پراکنده نویسی های یک بچه حزب اللهی

بچه حزب اللهی

... پراکنده نویسی های یک بچه حزب اللهی

آخرین مطالب
آخرین نظرات
به گزارش جهان، امام خمینی(ره) روز چهارم آبان ماه سال ۵۸ سخنرانى پرمعنایی درباره "مرز اختناق و آزادى" کردند که هرگز غبار تاریخ بر روی آن ننشسته است.

سخنان امام راحل از سال ۸۸ و همزمان با ادعاهای ضدانقلاب داخلی و منحرفین درباره "آزادی" بار دیگر نو و تازه شده است؛ انگار که امام(ره) در واکنش به ادعاهای این جریان ها سخن گفته اند.

ایشان در آن سخنرانی در در جمع دبیران انجمن اسلامى آذربایجان شرقى (اصلاح فرهنگى)، مرز اختناق و آزادى را این گونه تشریح می کنند: اختناق این است که قلمهایى که بخواهند به نفع یک کشورى، به نفع کشور شما، به نفع اسلام شما، به نفع ملت شما، به کار برود جلویش را بگیرد. اگر چنانچه یک چیزى که بر ضرر جامعه ما هست، بر ضرر نهضت ما هست، بر ضرر کشور ما هست، توطئه در کار باشد، جلویش را بگیرند، این اسمش اختناق نیست. این اسمش جلوگیرى از فساد است. این دو تا را باید این دو مرز را از هم جدا کرد. جلوگیرى از فساد، آزاد قرار ندادن جوانها را در اینکه در این مراکز فحشا وارد بشوند، هروئینى بشوند، تریاکى بشوند، به فحشا وارد بشوند، قمار باز بشوند، و امثال ذلک، جلوگیرى از اینها؛ اسمش جلوگیرى از آزادى نیست و اسمش اختناق نیست. اسمش عمل کردن به نفع خود جوانهاست. در طول این مدتى که این سلسله خبیث در ایران حکومت کردند، یک چیزها آزاد بود؛ هر که هر کارى دلش بخواهد بکند، دخالت در امور مملکتى و دخالت در سرنوشت خود کشور نباشد، هر کارى مى‏خواهند بکنند. دامن هم به آن مى‏زدند! مراکز فحشا در شهرهاى بزرگ، و خصوصاً در تهران از همه جا بیشتر- از مراکز صلاح بسیار بیشتر- بود. مى‏گفتند که مشروب فروشى بیشتر از کتابفروشى است! مراکز قمار، مراکزى که مهیا مى‏کردند براى اینکه بچه‏ها را به فحشا بکشند، دخترها و پسرها را به فحشا بکشند، اینها آزاد. دامن هم به آن مى‏زدند؛ وسائل هم برایش فراهم مى‏کردند؛ تبلیغات هم از همه طرف مى‏کردند. از تلویزیون تبلیغ مى‏کردند. از رادیو تبلیغ مى‏کردند. از مجلات از روزنامه‏ها تبلیغ مى‏کردند. گفته‏هایشان این طور بود؛ نطقهایشان این طور بود. این تبلیغات آزاد بود، و جوانهاى ما را فاسد کرد، لکن یک قلم که بتواند یک کلمه راجع به گرفتاریهاى ملت بنویسد آزاد نبود. یک زبان که بتواند یک کلمه راجع به مقدرات مملکتش صحبت بکند آزاد نبود. اگر یک کلمه بر خلاف آن چیزى که آنها دلشان مى‏خواست از کسى صادر مى‏شد، سرنوشتش به دست ساواک بود و به آن بساط.

به اعتقاد امام راحل ریشه انتقادهاى مخالفین به یک نقطه واحد بر می گردد: وقتى ریشه انتقاد را بررسى بکنید، مى‏بینید که ریشه انتقاد برمى‏گردد به اینکه اگر این درست بشود، بر خلاف امپریالیسم [است‏]! بر خلاف مقاصد آنهاست. ریشه این است، لکن در لفظ، جور دیگر جلوه مى‏دهد. الآن ما گرفتار یک همچو مسائل هستیم، و جوانهاى ما هم گرفتار این وابستگى به غرب را دارند. ما باید همه دست به دست هم بدهیم و این گرفتارى را بیرون کنیم. غرب را فراموش کنید. من فکر مى‏کردم که اگر ما بتوانیم یک دیوارى مثل دیوار چین بین شرق و غرب بکشیم، بین ممالک اسلامى و چه بکشیم، دیوار زمینى و هوایى که مملکت ما از دست آنها نجات پیدا کند، و ترقیاتشان را هم ما عذرش را بخواهیم، به نفع ما بیشتر است. حتى آنهایى که به اسم «ترقى» به ما مى‏دهند.
  • محسن هادی

نظرات  (۱)

سلام،بامطلب«شمابگیدمنظورچیه...»درخدمتم.تشریف بیارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی