بچه حزب اللهی

... پراکنده نویسی های یک بچه حزب اللهی

بچه حزب اللهی

... پراکنده نویسی های یک بچه حزب اللهی

آخرین مطالب
آخرین نظرات


مجید ابهری با اشاره به تهیه برنامه‌هایی مانند شوک، مکس، آژیر که براساس کالبد شکافی آسیبهای اجتماعی در جامعه تهیه و اجرا می شود، افزود: از آنجاکه بیان ناهنجاریها نیاز به کارشناسی رفتاری دارد و در بسیاری از اوقات تخریب، تمسخر و تهاجم به الگوهای منفی جامعه آثار معکوسی دارد بنابراین به تهیه کنندگان این برنامه ها توصیه می شود از موضع گیری تمسخر آمیز و تهاجمی خودداری کرده و با بیان علل گرایش جوانان به این گونه رفتارهای اجتماعی، از نوجوانان و جوانان بخواهند براساس روابط عقلی – اجتماعی از گرایش به این گونه ظواهر خودداری کنند.زیبایی خواهی و مدگرایی در نهاد بشر به ویژه جوانان به یک رفتار نهادینه تبدیل شده است و در جوانان برتری جویی نیز به این رفتار اضافه می شود.

این استاد دانشگاه گفت: در حقیقت قصور ما و نهادهای فرهنگی باعث پیدایش اینگونه ظواهر در جامعه شده چرا که وقتی ما الگوی رفتاری مطلوب ارائه ندهیم فرزندانمان خود بدنبال جستجو و انتخاب می روند و آن وقت بدون توجه به فلسفه رفتارهای غربی و رپرها ، ظواهر خود را با آرایش آنچنانی و تزئینات به قول خودشان جیغ آرایه می بندند.خط کشی سر و ابرو و استفاده از لوازم آرایش ویژه پسران از رفتارهای جوانان وندال و همجنس باز و منحرف اروپایی است و استفاده از گردنبندهایی مانند سنجاق ، قفل ، کلید و واشر و…از رفتارهای جوانان کارتن خواب که با این علایم بی خانمانی را به تماشاچی اعلام می کنند، بر می خیزد.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از جوانان ما ریشه و علل استفاده از اینگونه آرایشها و پوشش را نمی دانند، گفت: پوشیدن شلوار پاره هیچ جذابیتی ندارد. این وضعیت از ولگردهای آمریکایی به جوامع دیگر سرایت کرده است.اولین بار دو دوست برای اینکه یکی از دوستانشان لباس پاره پوشیده بود و توان خرید نداشت در تگزاس شلوار خود را پاره کردند تا او مورد تمسخر قرار نگیرد واین گونه شلواره پاره گسترش یافت .

ابهری افزود: اطمینان دارم اگر جوانان ایرانی واقعیتها را بدانند ازانجام این کارها خودداری می کنند. بیان واقعیتها با تمسخر و تهاجم مقدور نیست.مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیروی از مدهای جوامع دیگر به این علت است که طراحان آن کشورها مدهای صادراتی خود را مخصوص جوامع جهان سوم به ویژه مسلمان طراحی و صادر می کنند.

  • محسن هادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی